Filmy morderstwo, relacja ojciec-syn, pogrzeb

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje morderstwo, relacja ojciec-syn, pogrzeb. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Wilkołak

6,2
Akcja filmu rozgrywa się pod koniec XIX wieku w szlacheckiej rezydencji w Anglii. Lawrence (Benicio Del Toro) po wielu latach powraca ze Stanów Zjednoczonych do rodzinnego domu. Dowiaduje się o śmierci brata. Chce wyjaśnić okoliczności jego śmierci. Dowiaduje się także, że w okolicy grasuje groźna bestia. Pewnego wieczoru sam zostaje przez nią ugryziony i teraz przy każdej pełni księżyca zmienia się w wilkołaka...

Amadeusz

8,3
Antonio Salieri jest jednym z najbardziej cenionych kompozytorów swoich czasów, pozostaje jednak artystą, w twórczości którego brakuje iskry geniuszu. Gdy poznaje młodziutkiego Wolfganga Amadeusza Mozarta, od razu wywiązuje się pomiędzy nimi rodzaj rywalizacji. Szybko pojawia się nienawiść do konkurenta, zazdrość czyniąca z Salieriego potwora. Jednak to właśnie w postaci Salieriego tkwi iskra tragizmu. Kompozytor w przewrotny sposób utożsamia uczucia widzów, spośród których wszyscy chyba mają wielkie marzenia, które okazują się nie do spełnienia. Poza tym to Salieri opowiada całą historię, to jego głos słyszymy zza kadru. Mozart zaś pozostaje niejako z boku jako niedościgły ideał.

Internat

7,7
„Internat" to opowieść o związkach między ludźmi, ambicji, władzy, walce z przeciwnościami życia i trudnych relacjach w grupie. Nastolatki zmuszone są dojrzeć i przejąć rolę rodziców. W serialu poznamy historie dzieci, które nie otrzymują wsparcia od rodziców, jak również zmagania matek, które poszukują zaginionych dzieci. Dodatkowo naszą uwagę przykują wplecione w trudy życia historie miłosne.


Kiedy syn Michaela Sullivana staje się świadkiem brutalnego morderstwa, życia dwunastolatka oraz jego ojca gangstera rozsypują się w pył. Sullivan i syn nie mają gdzie uciekać, a ich śladem podąża wysłany przez mafię sadystyczny zabójca. Podczas zaciętej walki o życie synka, gangster odkrywa czym jest honor i odkupienie.
Akcja filmu skupia się na wielkim potentacie przemysłu tytoniowego, który chcąc zwiększyć zyski swojej firmy zatrudnia Nicka Naylora, znakomicie znającego się na swoim fachu rzecznika prasowego. Naylor zrobi wszystko, aby zadowolić swojego pracodawcę, ale wciąż chce być nieskazitelny w oczach 12-letniego syna.
Oparta na faktach opowieść osadzona w realiach Irlandii lat ’80. 19-letni Marty McGartland nawiązuje współpracę z brytyjskim rządem i nie rozumiejąc do końca konsekwencji swoich działań zostaje jego agentem. Wkrótce uświadamia sobie, że to wcale nie względy polityczne, ale możliwość ocalenia życia innym ludziom jest motorem jego działania. Gdy pewnego dnia rząd wysyła go na najniebezpieczniejszą w jego karierze misję i zostaje zdemaskowany przez IRA, jego życiu zaczyna grozić śmiertelne niebezpieczeństwo. Aby chronić siebie i swoją dopiero co założoną rodzinę, Marty musi uciekać. I po dziś dzień żyje w ukryciu.
Parkerowie wyglądają na uczciwą i życzliwą rodzinę. Jednak za zamkniętymi drzwiami praktykują bestialskie zwyczaje pod okiem rygorystycznego patriarchy, Franka (Bill Sage). Wraz z ustępującą powodzią, która nawiedziła miasteczko, i tragiczną śmiercią matki sekrety rodzinne wypływają na światło dzienne. Mimo to głowa rodu nie zamierza przerywać tradycji. Tym samym dwie nastoletnie córki, Iris (Ambyr Childers) i Rose (Julia Garner), muszą przejąć obowiązki swojej zmarłej rodzicielki.
Spalony morderca powraca w snach dzieci tych, którzy go zabili, by zabrać ich dusze do piekła.
Głównego bohatera, Calogero, poznajemy gdy ma dziesięć lat. Jest on jednym z wielu mieszkańców Bronxu, jednak wydarzenie, którego staje się świadkiem odmienia jego życie na zawsze. Przesłuchiwany przez policję, ma wskazać przestępcę, który na jego oczach zabił pewnego mężczyznę. Chłopak nie wydaje Sonny’ego, za co ten jest mu bardzo wdzięczny. Tak nawiązuje się znajomość między zafascynowanym gangsterskim życiem dzieciakiem, a największym kryminalistą w dzielnicy.
Drugi film w dorobku Stephena Frearsa jest próbą ukazania historii angielskiego dramaturga Joe Ortona, który stał się legendą w latach 60. Reżyser skupia się na relacjach, które łączyły Ortona z Kennethem Halliwellem. Halliwell dla głównego bohatera był nie tylko mentorem i nauczycielem, ale także kochankiem, który w pewnym momencie staje się zazdrosny o dobrze zapowiadającą się karierę swojego ucznia.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…